Kontakt
Center for Økonomi & HR
Rådhusholmen 10
2670 Greve
Telefon: 43 97 97 97
Hvis din virksomhed leverer varer eller ydelser til Greve Kommune, skal du sende en elektronisk regning (fakturaer og kreditnotaer).
Her finder du kommunes CVR- og EAN-numre, reglerne i Guide til elektronisk fakturering og Greve Kommunes P-nummer.
Et EAN-nummer (European Article Number), er et nummer, som alle offentlige institutioner skal have, og nummeret skal angives i forbindelse med fakturering.
Når du opretter en ny virksomhed, bliver du tildelt et CVR-nummer. Dertil bliver du tildelt et p-nummer for hver fysiske beliggenhed, der benyttes til aktiviteter, der vedrører virksomheden.
Enhver regning skal opfylde visse krav ifølge momsreglerne. Reglerne gælder alle regninger, uanset om de er til offentlig institution eller ej.
Regninger, der modtages i papir form, vil blive returneret til afsender med en anmodning om at få regningen tilsendt elektronisk.
I Greve Kommune bestræber vi os på at alle fakturaer betales rettidigt. Skulle det alligevel ske, at du ikke har modtaget betaling for din faktura rettidigt vil vi bede dig sende en mail til oekonomi@greve.dk. Sagen undersøges, og der viderestilles eventuelt til rette vedkommende, som har med sagen at gøre. Betalingen kan derved blive bragt i orden.
Andre nyttige oplysninger: NemKonto
Danske Bank
Reg. nr. 4316
Konto nr. 3191110226
CVR nr.
44023911
Fakturaer til Greve Kommune skal ifølge lovgivningen fremsendes elektronisk. Lovgivningen om e-fakturering indebærer, at offentlige myndigheder kan udskyde betalingen til en leverandør, indtil leverandøren har fremsendt fakturaen elektronisk i OIOUBL-format. Her kan du læse nærmere om OIOUBL.
Som leverandør skal du derfor sikre, at alle informationer kommer med på fakturaen. Leverandører skal sende fakturaer i elektronisk form som elektronisk faktura via NemHandel som kan ses her.
Når du skal sende en faktura til Greve Kommune, skal du være opmærksom på, at fakturaen indeholder tilstrækkelige oplysninger. Fakturaen skal indeholde:
Vær især opmærksom på at have EAN- og ordrenummer på dine fakturaer til offentlige myndigheder. Hvis du vil vide mere om fakturering og de gældende regler, kan du finde dem her på Skats side for Regnskab, bogføring og faktura.
Ordrenummeret skal svare til ordrenummeret på leverandørens ordrebekræftelse. Der må ikke stå andet i feltet end selve ordrenummeret, som skal angives identisk med ordren. Der må således ikke ændres i store og små bogstaver samt mellemrum.
Fakturapriser skal være nettopriser, som er fuldstændig identiske med de priser, der er aftalt. (Dvs. ingen rabatter eller afgifter som ikke er indregnet i nettopriserne). Priser skal altid angives med præcis 2 decimaler.
Faktureringsenheden skal være i fuld overensstemmelse med den bestillingsenhed, som fremgår af ordren.
Den fakturerede mængde skal angives således, at der er fuld overensstemmelse mellem antallet af bestilte og leverede enheder, dvs. ikke som bestillingsmængden i alt.
De fakturerede varenumre skal være fuldstændig identiske med de varenumre, der er aftalt i kontrakten.
Leverandøren må ikke indsætte ekstra varelinjer så som afgifter, tillæg eller fradrag/rabatter eller infotekster f.eks. ”iflg. aftale” eller hilsner f.eks. ”god jul”.
Nedenfor er indsat et eksempel på, hvorledes en faktura kan se ud, og især hvordan varelinjerne ønskes udfyldt.
En faktura kan se ud på mange måder, det er dog vigtigt, at alle oplysningerne er angivet på fakturaen.