Kontakt
Visitationen
Træffes: mandag, tirsdag, torsdag og fredag i tidsrummet kl. 09.00 - 12.00.
En klage kan indgives skriftligt eller mundtligt. Har du vanskeligt ved selv at udforme din klage, kan Greve Kommunes visitatorer hjælpe dig med det.
Du har ret til at klage over afgørelser truffet efter lov om social service (serviceloven), medmindre andet helt konkret er fastsat. Når der er truffet en afgørelse mod din interesse, skal du have et skriftligt afslag og en klagevejledning fra kommunen. Hvis du ikke har modtaget det, kan du bede om at få det hos den myndighed, som har truffet afgørelsen.
Hvis du har modtaget en afgørelse om hjælp efter serviceloven, som du vil klage over, skal du rette klagen til Center for Sundhed og Pleje. Klagefristen er 4 uger efter, at du har modtaget afgørelsen. Det vil lette behandlingen af din klage, hvis du udførligt skriver, hvad du er utilfreds med.
Som udgangspunkt er det dig, der modtager en afgørelse, som kan klage. Såfremt du ønsker, at en anden skal klage på dine vegne, skal der foreligge en skriftlig fuldmagt.
Efter modtagelsen af din klage har kommunen 4 uger til at revurdere sagen. Hvis kommunen fastholder sin oprindelige afgørelse i sagen, sender kommunen din sag videre til Ankestyrelsen indenfor de 4 uger.
Ankestyrelsen vurderer, om kommunens afgørelse i din sag er korrekt. Hvis den ikke er det, kan Ankestyrelsen ændre afgørelsen.
Hvis du er utilfreds med sagsbehandlingen f.eks. den vejledning du har fået, sagsbehandlingstiden, de krav kommunen stiller til dig eller lange svartider i forbindelse med behandling af din sag, kan du klage til Center for Sundhed og Pleje.
Hvis du ønsker at klage over personalets adfærd, kan du kontakte den ansvarlige leder i den pågældende enhed eller ledelsen i Center for Sundhed og Pleje.
Nedenfor fremgår enhederne i Greve Kommunes ældrepleje.
Navn på pleje enheden |
Navn på leder |
Telefon- eller mobil nummer |
Hjemmeplejen Syd Stranden |
Rikke Sørensen |
23 38 71 13 |
Hjemmeplejen Vest Tune |
Mariann P. Jacobsen |
21 36 35 03 |
Hjemmeplejen Karlslunde Landsby |
Madelene Eriksen |
22 10 48 69 |
Hjemmeplejen Nord |
Linda Christoffersen |
20 65 86 08 |
Hjemmeplejen Hundige Nord |
Anette Pedersen |
43 97 38 04 |
Hjemmesygeplejen |
Jeanette Buhl-Madsen |
22 15 41 37 |
Træningsenheden |
Benedicte Rostock |
20 24 79 70 |
Rehabiliteringscenter Hedebo |
Christina Giarbini |
23 38 70 68 |
Langagergård Plejecenter |
Marlene Malling |
29 16 57 80 |
Lokalcentret Møllehøj |
Tatjana Frimurer |
20 51 78 29 |
Kompetencecenter for demens, Nældebjerg Plejecenter |
Marianne M. Jensen |
20 55 09 81 |
Strandcentret Plejecenter |
Connie Vejlø |
20 51 02 12 |
Chef for Det Nære Sundhedsvæsen, Center for Sundhed & Pleje |
Bitten Kirsch Bentsen |
23 61 57 91 |
Centerchef, Center for Sundhed & Pleje |
Martin N. Rasmussen |
20 55 09 86 |
Det politisk vedtagne serviceniveau er f.eks. den tid, der er afsat til rengøring, når man er bevilget praktisk hjælp. Det er Byrådet, som fastsætter serviceniveauet i Greve Kommune. Det er derfor ikke muligt at klage til Center for Sundhed og Pleje over serviceniveauet i kommunen.
Hvis du er utilfreds med serviceniveauet, kan du altid gøre opmærksom på din mening overfor medlemmerne af Byrådet eller overfor borgmesteren, som er den øverste ansvarlige i kommunen.
Du er også altid velkommen til at kontakte Center for Sundhed og Pleje, hvis du er i tvivl om, hvordan du klager, eller hvem du skal sende din klage til.
Hvis en medarbejder, der kommer i dit hjem, får ødelagt nogle af dine ting eller ejendele, kan du have krav på erstatning fra din plejeleverandør.
Erstatningskravet skal rettes til medarbejderens nærmeste leder.