Gå til hovedindhold
Selvbetjening

Pas

Hvis du er digital, skal du benytte vores selvbetjeningsløsning på borger.dk

Tre pas ligger i en vifte på et bord

Betaling og tidsbestilling i Borgerservice

Betaling med visa/dankort og bestilling af tid i Borgerservice sker i selvbetjeningsløsningen. Benyt linket nedenfor.

Hvis du ikke er digital, kan du ringe på 43 97 97 97 og bestille tid til Borgerservice.

Selvbetjeningsløsning

Ansøg om eller forny dansk pas på borger.dk

Foto

Borgerservice kan tage billedet til dit pas. Det koster 120 kr.

BEMÆRK at vi som hovedregel ikke tager billeder af børn under 3 år. Det skyldes, at vi bruger fotostandere og derfor kun har begrænset mulighed for justering af udstyret. Men kommer du uden billede, giver vi det naturligvis et forsøg.

Pas til børn (Samtykkeerklæring)

Hvis ikke begge forældremyndighedsindehavere er med i Borgerservice ved bestilling af pas til børn under 18 år, kan der gives samtykke til udstedelse af pas i selvbetjeningsløsningen. Benyt linket ovenfor.

I modsat fald skal samtykkeerklæringen “Blanket - Pas til børn" udskrives, udfyldes og medbringes i Borgerservice. Vi anbefaler, at I så vidt muligt udfylder den digitalt via selvbetjeningsløsningen på borger.dk.

Pas til børn (Samtykkeerklæring)

Afhentning af pas i Borgerservice

Dit pas bliver bestilt af og leveret i Borgerservice.

Når dit nye pas ligger klar til afhentning i Borgerservice modtager du en SMS, hvoraf det fremgår om du skal afhente dit pas i vores udleveringsskab med MitID eller om du skal bestille tid til afhentning.

Udleveringsskabet står i foyeren lige indenfor døren i Borgerservice og der er åbent i rådhusets åbningstid.

Ved afhentning i udleveringsskabet skal du blot bruge dit MitID.

Ved afhentning i øvrigt skal du forevise billedlegitimation f.eks. tidligere udstedt og gyldigt pas eller kørekort.

Afhentning af pas i Borgerservice på vegne af en anden

Et pas kan på vegne af pasansøgeren ved fuldmagt, afhentes af anden person end pasansøgeren.

Fuldmagtshaver skal fremvise fuldmagt samt eget billede legitimation.

Ikke afhentede pas destrueres efter 6 måneder

Dit nye pas vil ligge i Borgerservice i 6 måneder, hvorefter det bliver destrueret.

Brug for hjælp?

Har du brug for hjælp til selvbetjening eller er du ikke digital, kan du ringe til Borgerservice.

Sidst opdateret: 3. juli 2023

Kontakt

Center for Politik, Organisation & Borgerbetjening

Borgerservice

Rådhusholmen 10
2670 Greve

Telefon: 43 97 97 97

Send Digital Post (kræver MitID)