Gå til hovedindhold

Sygedagpenge

Hvis du er sygemeldt på grund af egen sygdom og ude af stand til at arbejde har du mulighed for, at søge om sygedagpenge.

Hvis du er i arbejde skal du sygemelde dig hos din arbejdsgiver som skal anmelde dit fravær via Virk.dk senest 5 uger efter første sygedag.

Er du ledig skal du sygemelde dig selv via Jobnet.dk på første sygedag, hvorefter din a-kasse så anmelder dit fravær til Greve Kommune. Hvis du er syg under 14 dage, er det din a-kasse som udbetaler dig sygedagpenge.

Som selvstændig erhvervsdrivende skal du selv anmelde dit fravær på Virk.dk senest en uge fra første sygedag.

Du kan læse mere om betingelserne for at modtage sygedagpenge under "læs mere". Her finder du også et link, hvor du kan tilmelde dig NemSMS, så du kan få en sms-påmindelse fra offentlige myndigheder om dine aftaler.

Spørgsmål og svar omkring sygedagpenge

Hvordan anmelder jeg sygefravær? Din arbejdsgiver eller a-kasse anmelder elektronisk via www.nemrefusion.dk
Hvornår er månedsudbetaling? Månedsudbetaling er den sidste torsdag i måneden
Hvornår får jeg min lønseddel? Du modtager din lønseddel 2-3 dage efter pengene er sat ind på din konto
Kan jeg får sygedagpenge for søgnehelligdage? Lovgivningen giver ikke mulighed for at udbetale sygedagpenge for søgnehelligdage
Sidst opdateret: 16. juli 2021

Links

Kontakt

Sygedagpenge - Center for Job & Socialservice

Rådhusholmen 10
2670 Greve

Telefon: 43 97 97 97

Send Digital Post (kræver MitID)