Gå til hovedindhold

Greve Kommunes kriterier for akut boliganvisning

Greve Kommune får løbende stillet et begrænset antal boliger i kommunen til rådighed fra de almene boligselskaber. Det sker, for at kommunen kan løse påtrængende boligsociale problemer for borgerne i kommunen

Indhold

    Som udgangspunkt gælder for alle borgere, at man selv har ansvar for at løse sit boligproblem, blandt andet ved at lade sig skrive op i boligselskaber. Derfor skal du selv være aktivt boligsøgende, før du kan blive skrevet op til en bolig via kommunen. Det er en betingelse, at du lader dig skrive op i mindst to boligselskaber.

    Det er en betingelse for tildeling af bolig, at du har egen folkeregister adresse i kommunen, og at du har en relevant tilknytning til kommunen.

    Der skal samtidig nogle helt særlige omstændigheder til, for at kommunen kan hjælpe med en bolig. Kommunen anviser boligerne efter en individuel vurdering af hver enkelt henvendelse. Du kan kun blive skrevet op til en bolig, hvis kommunen vurderer, at du har sociale problemer udover dit boligproblem. Der skal være tale om betydelige og påtrængende vanskeligheder, som følge af en pludseligt opstået og uforudsigelig hændelse.

    Der vil ofte være lang ventetid, da der er tale om et begrænset antal boliger. Desuden sker fordelingen ud fra, hvor akut behovet er. Kommunen kan generelt ikke garantere et boligtilbud.

    Derfor er det nødvendigt, at du selv er aktivt søgende efter andre løsninger på dit boligmæssige problem.

    Sidst opdateret: 23. august 2021

    Kontakt

    Center for Politik, Organisation & Borgerbetjening

    Boliganvisning

    Borgerservice

    Rådhusholmen 10
    2670 Greve

    Send Digital Post (kræver NemID)