Gå til hovedindhold

Bestil tid til at blive ringet op om pension

Borgerservice tester ny telefonservice til borgerne, som henvender sig om pension.

Ældre mand snakker i mobiltelefon

Indhold

    På pensionsområdet har der været obligatorisk selvbetjening siden 2017. Alligevel modtager Borgerservice en del telefonhenvendelser.

    Borgerservice forsøger hele tiden at betjene borgerne så godt som muligt. Derfor tester man lige nu en telefonservice, hvor borgerne kan blive ringet op omkring pension. Denne service gør, at borgerne ikke skal vente i telefonkø, og at Borgerservice har mulighed for at forberede sig på borgerens sag inden telefonopkaldet.

    Borgerne vælger selv tidspunkt for opkaldet

    Når borgerne bestiller et opkald, kan de vælge mellem flere dage og tidsintervaller. Borgerservice ringer til borgerne plus-minus 10 minutter i forhold til den tid, borgeren har valgt. Borgerservice ringer to gange, hvis det første opkald er forgæves.

    Akutte henvendelser

    Kun ved akutte henvendelser vil det være muligt, at blive omstillet direkte til en pensionsansvarlig medarbejder uden at have bestilt opkald.

    Sidst opdateret: 31. maj 2023

    Kontakt

    Center for Politik, Organisation & Borgerbetjening

    Borgerservice

    Rådhusholmen 10
    2670 Greve

    Telefon: 43 97 97 97

    Send Digital Post (kræver MitID)