Gå til hovedindhold

Kom med dit borgerforslag

Nu har du mulighed for at oprette et borgerforslag, som du ønsker, at Byrådet i Greve Kommune skal drøfte.

Et forslag skal have 750 stemmer for, at det kan blive drøftet i Byrådet. Det er for at sikre, at forslaget er relevant for andre end bare dig.

Ordningen med borgerforslag er en forsøgsordning, der løber fra juni 2020 til juni 2021 og herefter evalueres.

Du skal være opmærksom på, at dit forslag skal have relevans i forhold til den type opgaver, som kommunen løser, lige som forslaget ikke må indeholde personfølsomme oplysninger.

Et forslag udløber efter 2 måneder.

Vil du oprette et borgerforslag, så tryk her og log ind med NemID

Stem på et borgerforslag

Der er ingen igangværende borgerforslag.

Men når der er borgerforslag, kan du stemme på det ved at klikke her og logge ind med NemID 

I blanketten skal du notere forslagsnummeret, som du finder ved siden af forslagets overskrift.

Du kan også møde op fysisk i Borgerservice og oprette eller stemme på et borgerforslag. Husk blot at bestille tid.

  • Et forslag udløber efter to måneder.
  • Et forslag skal have 750 stemmer for, at det kan blive drøftet i Byrådet.
  • Ordningen med borgerforslag er en forsøgsordning.
  • Ordningen løber fra juni 2020 til juni 2021. Herefter evalueres den.

Se også

Tidligere borgerforslag

Her kan du se en liste over tidligere borgerforslag.

Sidst opdateret: 11. september 2021

Kontakt

Greve Kommune (Borgerservice og rådhus)

Rådhusholmen 10
2670 Greve

Telefon: 43 97 97 97

Send Digital Post (kræver NemID)