Gå til hovedindhold

Pårørende til ikke-digital borger

Sådan hjælper du som pårørende en ikke-digital borger.

Indhold

    Borgerservice kan kun oprette MitID til borgere, som er digitale og selv kan bruge deres MitID.

    Er du pårørende til en ikke-digital borger, der ikke kan eller ønsker at få og bruge MitID - herunder benytte sig af digital selvbetjening og modtage post fra det offentlige digitalt - har du en række forskellige muligheder for at hjælpe borgeren.

    Læs mere på borger.dk om "Sådan kan og må du hjælpe digitalt"

    Pårørendes muligheder for at hjælpe en ikke-digital borger

    Få Digital Fuldmagt til at se information og handle digitalt på borgerens vegne på en lang række områder.

    Læs mere om digital fuldmagt

    Læseadgang

    Få læseadgang til borgerens digitale post fra det offentlige.

    Læs mere om læseadgang til digital post

    Fritagelse

    Hjælp borgeren med helt at blive fritaget fra at modtage digital post fra det offentlige og i stedet modtage sin post fra det offentlige som almindelige breve.

    Læs mere om fritagelse fra digital post

    Få fuldmagt til at udføre forskellige bank-handlinger på borgerens vegne i borgerens netbank. Borgeren og du skal kontakte borgerens bank direkte for at høre mere om mulighederne for dette.

    Du bør desuden overveje, om du skal opfordre borgeren til at oprette en såkaldt fremtidsfuldmagt.

    Læs mere om fremtidsfuldmagt

    Sidst opdateret: 3. juli 2023

    Kontakt

    Center for Politik, Organisation & Borgerbetjening

    Borgerservice

    Rådhusholmen 10
    2670 Greve

    Telefon: 43 97 97 97

    Send Digital Post (kræver MitID)