Gå til hovedindhold

Tidsbestilling i Borgerservice og Job- / Ungecenteret

Der er obligatorisk tidsbestilling mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. Fredag har vi lukket for personligt fremmøde.

Du skal bestille tid, inden du møder op på rådhuset. Du kan bestille tid her: 

Tidsbestilling i Borgerservice og Job- / Ungecenteret

Når du har bestilt en tid, bliver du betjent tæt på den tid du har bestilt og slipper for at sidde og vente. Hvis du bruger dit mobilnummer til at bestille tiden, får du en SMS bekræftelse inklusiv hvad du skal huske at medbringe.

Du kan betjene dig selv på nettet hele døgnet.

Har du brug for hjælp til at bestille en tid, er du velkommen til at ringe til os på tlf. 43 97 97 97 i rådhusets telefontid.

Afbestilling af din tid, kan ske via link i den SMS du modtog ved bestilling.

Inden fremmøde

Du skal medbringe dokumentation

Ungdomsbolig: Medbring dokumentation for, at du er under uddannelse.
Akut-listen: Medbring dokumentation for, at du er opskrevet hos minimum 2 boligselskaber.

HUSK desuden

  • dit MitID og/eller NemID, hvis du skal have hjælp til selvbetjening
  • at melde din ankomst på standeren i Borgerservice, så vi ved du er ankommet

Læs mere om boliganvisning

Medbring og husk følgende:

  • dit sidst udstedte pas, kørekort eller sundhedskort og dåbsattest, således du kan legitimere dig
  • dit NemID og/eller MitID, hvis du skal have hjælp til selvbetjening
  • at melde din ankomst på standeren i Borgerservice, så vi ved du er ankommet

Medbring og husk følgende:

  • dit MitID og/eller NemID, hvis du skal have hjælp til selvbetjening
  • at melde din ankomst på standeren i Borgerservice, så vi ved du er ankommet

Vær desuden opmærksom på følgende afhængig af, hvad du henvender dig om.

Flytning (indenfor Danmark)

Der er obligatorisk digital selvbetjening på området, så hvis du har MitID og/eller NemID skal du selv foretage din flytning på borger.dk.

Lægeskift

Ønsker du at tilmelde dig til læge med lukket patienttilgang, så skal du medbringe en underskrevet accept fra lægen.

Navne- og adressebeskyttelse

Der er obligatorisk digital selvbetjening på området, så hvis du har MitID og/eller NemID skal du medbringe det.

Alle danske statsborgere der indrejser, skal møde personligt op i Borgerservice.

Medbring alle nedenstående dokumenter, som er relevante for dig:

  • Pas
  • Huslejekontrakt
  • Personnummer - hvis du er tilflytter fra Norden
  • Vielsesattest - hvis du er gift
  • Fødselsattest - børn der er født i udlandet

Du skal melde indrejse hos International House Copenhagen.

Du starter din ansøgning online og modtager derefter en invitation til personligt fremmøde i International House Copenhagen for at blive registreret. Har du ikke allerede et dansk cpr-nummer, kan du samtidig søge om det.

Start din bopælsregistrering hos International House Copenhagen

Du har ret til at blive bopælsregistreret i CPR (Det Centrale Personregister), hvis du skal være i Danmark i mere end tre måneder og har fast adresse eller et fast opholdssted.

Hvis du ikke er nordisk statsborger, skal du have en opholdstilladelse for at blive bopælsregistreret i Danmark.

Du kan tidligst melde flytning fra den dato, der står i din lejekontrakt, logiværtserklæring eller på dit skøde eller andelsbevis.

Medbring følgende:

  • Dit nuværende kørekort
  • HUSK pas, hvis du har et EF kørekort eller du har mistet/fået stjålet dit kørekort
  • At melde din ankomst på standeren i Borgerservice, så vi ved du er ankommet

Medbring følgende:

Medbring pas, kørekort og sundhedskort til at legitimere dig.

Hvis du skal have hjælp til dit eksisterende MitID eller NemID, skal du naturligvis også medbringe det.

Skal du have MitID:

Læs dette inden du møder op:

MitID: Vilkår og betingelser

MitID: Privatlivspolitik

Skal du have NemID:

Læs dette inden du møder op:

NemID: Reglerne

NemID: Behandling af dine personoplysninger

Læs mere om MitID og NemID (read more)

In english

Have you made a reservation to our citizen service center to get help with MitID or NemID?

Please bring passport, drivers license and social security card to identify yourself.

If you need help with your existing MitID or NemID, please bring that as well.

Medbring følgende:

  • Pasfoto (vi kan også tage dit billede i Borgerservice, prisen er 120 kr.)
  • Dit sidst udstedte pas
  • Original dåbs- eller navneattest samt kørekort  hvis du ikke har et pas i forvejen eller passet er mistet
  • Samtykkeerklæring. Hvis barnet er under 18 år og alle forældremyndighedsindehaverne ikke er med i Borgerservice, skal du medbringe en udfyldt samtykkeerklæring. Benytter I selvbetjening på borger.dk, så kan der gives samtykke med NemID, ellers skal I printe, udfylde og medbringe "Ansøgning om dansk pas" på vores hjemmeside

HUSK at melde din ankomst på standeren i Borgerservice, så vi ved du er ankommet

Dobbelt pris

Vær opmærksom på, at i tilfælde hvor du ikke kan fremvise et gyldigt eller udløbet pas ved ansøgning, eller fremviser passet i ødelagt stand i forbindelse med ansøgning om fornyelse af pas eller udstedelse af nyt pas i gyldighedsperioden, fordobles prisen (2021) for udstedelse af pas.

Pasfoto af børn

Bemærk: Vi tager ikke billeder af børn under 3 år.

Læs mere om pas

Der er obligatorisk digital selvbetjening på området, så hvis du har MitID og/eller NemID skal du selv foretage din flytning på borger.dk.

Ægteskabserklæringen

Du skal have udfyldt Ægteskabserklæringen på borger.dk inden du kommer i Borgerservice.

Link til Ægteskabserklæringen

Læs mere om vielse

Sidst opdateret: 14. november 2022

Kontakt

Greve Kommune (Borgerservice og rådhus)

Rådhusholmen 10
2670 Greve

Telefon: 43 97 97 97

Send Digital Post (kræver NemID)