Hvis du ønsker at søge om et tilbud eller hjælp til dækning af merudgifter, skal du henvende dig telefonisk eller elektronisk til Rådgiverteamet i Greve Kommune. Rådgiverteamet er opdelt efter speciale og CPR numre, så du skal ringe til Greve Kommunes hovednummer, hvorefter du bliver stillet om til en rådgiver. Kontaktoplysningerne kan du se under "kontakt".
Når du har taget kontakt til rådgiveren, starter din sagsbehandling. Greve Kommune bruger Voksenudredningsmetoden (VUM) i sagsbehandlingen. Denne metode er en grundig udredning af dine behov og ressourcer, som rådgiveren anvender i sin faglige vurdering af, om du har behov for et tilbud.
En del af vores tilbud skal bevilges via et visitationsudvalg. Hvis din sag bliver godkendt af udvalget, vil dit tilbud starte, så snart et relevant tilbud er ledig. Har du brug for at komme på et kvindekrisecenter eller forsorgshjem, er det typisk lederen på opholdsstedet, som vurderer, om du kan opholde dig på stedet. Som udgangspunkt anvender Greve Kommune egne tilbud, hvis tilbuddet imødekommer dine behov.
Greve Kommune har udarbejdet kvalitetsstandarder for vores tilbud inden for handicap- og socialområdet. Kvalitetsstandarderne er godkendt af Byrådet og beskriver blandt andet, hvem der kan bruge vores tilbud samt indholdet i tilbuddene. Kvalitetsstandarderne ligger i højre side.
Sagsbehandlingstiden varierer fra ca. 8 uger til ca.12 uger. Nedenfor er der et link til Greve Kommunes sagsbehandlingstider.